Réussite Ventura 13.3.1 avec Gigabyte Aorus X570 Elite

jberdan

Donator
Donator
AMD OS X Member
Joined
May 10, 2020
Messages
22
Avec l'aide de shaneee (MERCI) j'ai donc pu effectuer l'installation de Ventura 13.3.1 sans aucune difficulté particulière,
Je précise que j'étais déjà sur Ventura 13,xx et que la simple mise à jour 13.3 ou 13.3.1 ont échoué à plusieurs reprises, j'ai donc téléchargé la version complète et procédé à son installation. Comme shaneee l'avait précisé, l'installation complète a mis à jour mon système en gardant bien tous mes fichiers, documents, etc...
A part le sommeil qui ne marche pas, tout le reste de ce que j'utilise personnellement fonctionne (sauf jeux car je ne joue pas).
Ci joint mon EFI (sans N° de série et UUID) si cela peut aider certains membres.
Cordialement

Edit - Added English:
With the help of shaneee (TEASK YOU) I was able to perform the installation of Ventura 13.3.1 without any particular difficulty,
I specify that I was already on Ventura 13,xx and that the simple update 13.3 or 13.3.1 failed several times, so I downloaded the full version and proceeded with its installation. As shaneee had specified, the complete installation updated my system by keeping all my files, documents, etc...

Apart from sleep that doesn't work, everything else I personally use works (except games because I don't play).

Attached is my EFI (without serial number and UUID) if it can help some members.

Warmly
 

Attachments

  • EFI 1 Sans série.zip
    4.7 MB · Views: 35
  • Ventura 13.3.1.png
    Ventura 13.3.1.png
    74.7 KB · Views: 15

Lorys89

Active member
AMD OS X Member
Joined
Dec 16, 2022
Messages
183
Avec l'aide de shaneee (MERCI) j'ai donc pu effectuer l'installation de Ventura 13.3.1 sans aucune difficulté particulière,
Je précise que j'étais déjà sur Ventura 13,xx et que la simple mise à jour 13.3 ou 13.3.1 ont échoué à plusieurs reprises, j'ai donc téléchargé la version complète et procédé à son installation. Comme shaneee l'avait précisé, l'installation complète a mis à jour mon système en gardant bien tous mes fichiers, documents, etc...
A part le sommeil qui ne marche pas, tout le reste de ce que j'utilise personnellement fonctionne (sauf jeux car je ne joue pas).
Ci joint mon EFI (sans N° de série et UUID) si cela peut aider certains membres.
Cordialement

Edit - Added English:
With the help of shaneee (TEASK YOU) I was able to perform the installation of Ventura 13.3.1 without any particular difficulty,
I specify that I was already on Ventura 13,xx and that the simple update 13.3 or 13.3.1 failed several times, so I downloaded the full version and proceeded with its installation. As shaneee had specified, the complete installation updated my system by keeping all my files, documents, etc...

Apart from sleep that doesn't work, everything else I personally use works (except games because I don't play).

Attached is my EFI (without serial number and UUID) if it can help some members.

Warmly
To fix the sleep, Probably You need ssdt disable gpp0
 

ExtremeXT

Donator
Donator
Joined
Aug 7, 2022
Messages
843

Lorys89

Active member
AMD OS X Member
Joined
Dec 16, 2022
Messages
183
Here I dilemma better a rename or turn off device with darwin so on windows you have no problems, I am against the rename, so I prefer to turn off the device only for macos and if needed you recreate but only for macos.
 

Lorys89

Active member
AMD OS X Member
Joined
Dec 16, 2022
Messages
183
Avec l'aide de shaneee (MERCI) j'ai donc pu effectuer l'installation de Ventura 13.3.1 sans aucune difficulté particulière,
Je précise que j'étais déjà sur Ventura 13,xx et que la simple mise à jour 13.3 ou 13.3.1 ont échoué à plusieurs reprises, j'ai donc téléchargé la version complète et procédé à son installation. Comme shaneee l'avait précisé, l'installation complète a mis à jour mon système en gardant bien tous mes fichiers, documents, etc...
A part le sommeil qui ne marche pas, tout le reste de ce que j'utilise personnellement fonctionne (sauf jeux car je ne joue pas).
Ci joint mon EFI (sans N° de série et UUID) si cela peut aider certains membres.
Cordialement

Edit - Added English:
With the help of shaneee (TEASK YOU) I was able to perform the installation of Ventura 13.3.1 without any particular difficulty,
I specify that I was already on Ventura 13,xx and that the simple update 13.3 or 13.3.1 failed several times, so I downloaded the full version and proceeded with its installation. As shaneee had specified, the complete installation updated my system by keeping all my files, documents, etc...

Apart from sleep that doesn't work, everything else I personally use works (except games because I don't play).

Attached is my EFI (without serial number and UUID) if it can help some members.

Warmly
use this ssdt
 

Attachments

  • SSDT-DISABLE-GPP0.zip
    832 bytes · Views: 4

jberdan

Donator
Donator
AMD OS X Member
Joined
May 10, 2020
Messages
22
utiliser ce ssdt
Bonjour,
J'ai ajouté votre SSDT et modifier mon config.plist, mais ... sans succès!
Merci quand même, Cordialement
 

jberdan

Donator
Donator
AMD OS X Member
Joined
May 10, 2020
Messages
22
Aucune raison de désactiver l'appareil, corrigez simplement sa méthode _PRW.
Bonjour,
Je ne suis pas un expert et donc je vous avoue ne pas avoir compris votre message indiquant "corrigez simplement sa méthode_PRW"
Cordialement
 

Lorys89

Active member
AMD OS X Member
Joined
Dec 16, 2022
Messages
183
Send ioreg log
 

Lorys89

Active member
AMD OS X Member
Joined
Dec 16, 2022
Messages
183
In your mapping remember to include the internal ite port, without that the sleep works poorly on gigabyte mb
 
Back
Top Bottom
  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.